اخبار آلتکوین

ارزش کل قفل شده آپتوس به ۹۲۰ میلیون دلار رسید؛ آیا روند صعودی قیمت APT پایدار خواهد بود؟

قیمت آپتوس (APT) اخیرا توانسته ۱۲٪ افزایش پیدا کند؛ این موضوع باعث شد تا توجه بسیاری از کاربران به این ارز دیجیتال جلب شود.

به گزارش میهن بلاکچین، دلیل این افزایش قیمت، افزایش استیکینگ این ارز دیجیتال در صرافی مکسی (MEXC) بوده است؛ این رشد قیمت باعث شد تا آپتوس از یکی از مقاومت‌های کلیدی عبور کرده به یکی از داغ‌ترین ارزهای دیجیتال بازار تبدیل شود.

افزایش استیکینگ آپتوس؛ آیا روند صعودی ادامه دارد؟

در زمان نگارش مطلب، قیمت آپتوس حدودا ۱۰.۸۶ دلار است و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷.۴٪ افزایش یافته است.

نمودار قیمت آپتوس (APT) - منبع: TradingViewنمودار قیمت آپتوس (APT) - منبع: TradingView
نمودار قیمت آپتوس (APT) – منبع: TradingView

عامل اصلی رشد اخیر قیمت توکن APT، افزایش فعالیت‌های استیکینگ این توکن در صرافی مکسی بوده است.

سرمایه‌گذاران می‌توانند با استیک کردن توکن‌های خود، به ‌ازای میزان توکن‌های قفل شده پاداش دریافت کنند. استیک شدن توکن‌ها، آن‌‌ها را از گردش خارج می‌کند و کاهش عرضه، می‌تواند باعث افزایش قیمت شود.

معامله‌گران می‌توانند با استیک کردن توکن‌های APT خود در صرافی مکسی به مدت ۳۰ روز، تا ۲۰٪ سود دریافت کنند؛ همین امر آن‌ها را به استیک کردن آپتوس در این صرافی ترغیب کرده است.

جهش اخیر قیمت آپتوس باعث‌شده تا بخشی از ضررهای از دست رفته جبران شود و به‌نظر می‌رسد آپتوس در روندی صعودی قرار دارد؛‌ قیمت این ارز دیجیتال از کف ماه سپتامبر خود (حدود ۵.۵۰ دلار) افزایش یافته و اخیرا به بالاتر از مقاومت کلیدی ۹ دلار رسیده است.

مقاومت بعدی پیش روی این ارز دیجیتال، ۱۵ دلار است و پس از آن، ۱۹ دلار. با توجه به صعود اخیر قیمت آپتوس و تحلیل ساختار روند صعودی، احتمالا این روند ادامه‌دار خواهد بود و قیمت APT به‌بالای ۱۹ دلار خواهد رسید.

تحلیل نمودار قیمت آپتوس (APT) - منبع: TradingViewتحلیل نمودار قیمت آپتوس (APT) - منبع: TradingView
تحلیل نمودار قیمت آپتوس (APT) – منبع: TradingView

از طرفی، ممکن است آپتوس دوباره تا سطح حمایتی ۹ دلار (که قبلا یک سطح مقاومت بود) کاهش یابد و پس از آزمایش این سطح، به مسیر صعودی خود ادامه دهد. در غیر این صورت، سناریوی صعودی باطل می‌شود و ممکن است قیمت APT تا سطح ۷.۴۵ دلار کاهش پیدا کند.

پیش‌بینی قیمت آپتوس (APT)

تغییرات مهمی در شبکه آپتوس به‌وجود آمده و همین امر باعث شده تا احتمال رسیدن آپتوس به قیمت ۱۹ دلار افزایش یابد. ادغام چین‌لینک دیتا فیدز (ChainLink Data Feeds) و راه‌اندازی پروتکل اجماع شوال (Shoal++)، باعث شده عملکرد و امنیت شبکه بهبود یابد. در نتیجه اعتماد سرمایه‌گذاران افزایش یافته و قیمت رشد کرده است.

داده‌های سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد شاخص سوشال والیوم (میزان بحث در شبکه‌های اجتماعی) آپتوس در طول ۲۴ ساعت گذشته حدودا ۱۲۷٪ افزایش یافته است. این موضوع به خوبی افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به این ارز دیجیتال را نمایش می‌دهد.

سوشال والیوم (Social Volume) ارزهای دیجیتال در مقایسه با آپتوس - منبع: Santimentسوشال والیوم (Social Volume) ارزهای دیجیتال در مقایسه با آپتوس - منبع: Santiment
سوشال والیوم (Social Volume) ارزهای دیجیتال در مقایسه با آپتوس – منبع: Santiment

علاوه بر این، داده‌ها حاکی از آن است که ارزش کل قفل شده (TVL) در اکوسیستم آپتوس به شدت افزایش یافته و به ۹۲۰ میلیون دلار رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد احتمالا یکی از عوامل افزایش قیمت آپتوس، پذیرش بیشتر این ارز دیجیتال در جامعه و افزایش سطح استفاده از این شبکه است.

کل ارزش قفل شده (TVL) شبکه آپتوس - منبع: DefiLlamaکل ارزش قفل شده (TVL) شبکه آپتوس - منبع: DefiLlama
ارزش کل قفل شده (TVL) شبکه آپتوس – منبع: DefiLlama

یکی دیگر از نکات جالب آن است که درحالی که قیمت بیت کوین اخیرا درحال اصلاح بوده، قیمت آلت کوین‌هایی مانند آپتوس افزایش یافته است. احتمالا بخشی از سرمایه‌گذاران درحال انتقال سرمایه خود از بیت کوین، به توکن‌هایی مانند APT خواهند بود. همین موضوع هم احتمال رشد قیمت آپتوس به ۱۹ دلار را افزایش می‌دهد.

منبع
coingape