اخبار بیت کوین

بازگشت سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین؟ وضعیت مشابه هفته‌های قبل از رکوردشکنی ماه مارس است

داده‌های آنچین نشان می‌دهد که فعالیت سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین در حال حاضر شباهت زیادی به هفته‌های منتهی به رکوردشکنی این ارز دیجیتال در ماه مارس دارد.

به گزارش میهن بلاکچین و بر اساس یکی از تحلیل‌های منتشرشده در وب‌سایت کریپتوکوانت (CryptoQuant)، حجم تراکنش‌های کمتر از ۱۰۰۰ دلاری در روزهای اخیر جهشی ۱۳٪ را تجربه کرده است.

نشانه‌هایی از بازگشت سرمایه‌گذاران خرد به بازار

 علاقه سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین پس از رکوردشکنی این ارز در ماه مارس به طور قابل توجهی کاهش یافت و هنوز هم رشد آنچنانی را تجربه نکرده است.

در حالی که به نظر می‌رسد هنوز هم سرمایه‌گذاران خرد به بازار بازنگشته‌اند، شاخص‌های مختلفی از جمله داده‌های گوگل ترندز نشان می‌دهند که این وضعیت ممکن است تغییر کند.

در گزارش کریپتوکوانت آمده است:

در طول ۳۰ روز گذشته تقاضای سرمایه‌گذاران خرد حدود ۱۳٪ رشد کرده است. این وضعیت پیش از این در ماه مارس، زمانی که به رکوردشکنی نزدیک بودیم مشاهده شد. توجه داشته باشید که در طول ۴ ماه گذشته شاهد کاهش فعالیت سرمایه‌گذاران کوچک بوده‌ایم در حالی که نهنگ‌ها تراکنش‌های سنگینی را انجام دادند و به انباشت مشغول بودند.

حجم معاملات سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین - منبع: CryptoQuantحجم معاملات سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین - منبع: CryptoQuant
حجم معاملات سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین – منبع: CryptoQuant

قیمت بیت کوین در ۳۰ روز منتهی به ۲۰ اکتبر حدود ۱۰٪ افزایش یافته است. در همین بازه نیز حجم معاملات تا ۱۰۰۰ دلار حدود ۱۳٪ افزایش یافته که وضعیت ماه مارس را تداعی می‌کند.

اولیویرا (Oliveira)، تحلیلگر کریپتوکوانت در این باره می‌گوید:

رشد اخیر بیت کوین باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران خرد به معاملات بازگردند که نشان‌دهنده آغاز ریسک‌پذیری آنهاست.

نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ روزه - منبع:‌ TradingViewنمودار بیت کوین تایم فریم ۱ روزه - منبع:‌ TradingView
نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ روزه – منبع:‌ TradingView

تمایل سرمایه‌گذاران آمریکایی به بیت کوین هنوز پایین است

ریسک‌پذیری موضوعی است که در حال حاضر مورد توجه بسیاری از کارشناسان بازار رمزارزها قرار دارد. بر اساس داده‌ها، نقدینگی جهانی افزایش یافته و انتخابات آتی آمریکا نیز حال و هوای صعودی به بازار بخشیده است.

تحلیلگران شرکت کیوسی‌پی کپیتال (QCP Capital) در آخرین گزارش خود در رابطه با وضعیت فعلی بازار نوشته‌اند:

بیت کوین و اتریوم هنوز با اوج ماه جولای خود فاصله دارند اما در حال نزدیک شدن به مقاومت‌های کلیدی ۷۰٬۰۰۰ و ۲۸۰۰ دلاری هستند. شکسته‌شدن این سطوح احتمالا توجه سرمایه‌گذاران خرد را به طور قابل توجهی جلب خواهد کرد. با توجه به اینکه تا انتخابات آمریکا تنها ۱۵ روز دیگر باقی مانده و بازار سهام قوی به نظر می‌رسد، خوش‌بینی بر بازار کریپتو نیز حاکم است و بخش قابل توجهی از قراردادهای آپشن را قراردادهای کال یا خرید تشکیل می‌دهند.

در همین حال، داده‌ها نشان می‌دهند که تمایل سرمایه‌گذاران خرد آمریکایی به بیت کوین همچنان پایین است. شاخص کوین بیس پریمیوم (Coinbase premium) که اختلاف قیمت بیت کوین در دو صرافی کوین بیس و بایننس را نشان می‌دهد، در حال حاضر کمی بالاتر از صفر قرار دارد که از تقاضای پایین سرمایه‌گذاران آمریکایی خبر می‌دهد.

شاخص کوین بیس پریمیوم - منبع: CryptoQuantشاخص کوین بیس پریمیوم - منبع: CryptoQuant
شاخص کوین بیس پریمیوم – منبع: CryptoQuant
منبع
Cointelegraph