مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

تداوم خروجی سرمایه از ETFهای بیت کوین و اتریوم؛ پافشاری خرس‌ها در بازار نهادی

بازار صندوق‌های ETF ارز دیجیتال روز پنجشنبه ۲۸ مه نیز تحت فشار شدید فروش باقی ماند. در حالی که بیت کوین نوسانات زیادی را تجربه می‌کند، صندوق‌های این ارز دیجیتال برای نهمین روز متوالی شاهد خروج سرمایه بودند. همزمان، محصولات سرمایه‌گذاری اتریوم نیز سیزدهمین روز متوالی خروجی خود را ثبت کردند تا نشان‌دهنده تداوم جو دفاعی در میان سرمایه‌گذاران نهادی باشند.

طبق داده‌های منتشر شده، ETFهای بیت کوین در مجموع ۲۲۸.۸۸ میلیون دلار خروج خالص سرمایه را ثبت کردند. صندوق IBIT متعلق به شرکت بلک راک (BlackRock) با خروج ۱۷۷.۹۴ میلیون دلار، بیشترین سهم را در این ریزش داشت. صندوق‌های شرکت‌های فیدلیتی (Fidelity) و گری اسکیل (Grayscale) نیز به ترتیب ۱۹.۱۶ و ۲۶.۱۹ میلیون دلار خروج سرمایه را تجربه کردند که مجموع دارایی‌های تحت مدیریت این بخش را به زیر سطح ۹۵ میلیارد دلار رساند.

وضعیت در بازار ETFهای اتریوم به مراتب دشوارتر است. این گروه از دارایی‌ها با ثبت ۱۲۱.۳۵ میلیون دلار خروج سرمایه، طولانی‌ترین دوره منفی خود را به مدت ۱۳ روز کاری تمدید کردند. صندوق ETHA بلک راک پیشتاز این خروج بود.

با این حال، بارقه‌هایی از امید در میان آلت کوین ها دیده می‌شود؛ به طوری که صندوق‌های مبتنی بر ریپل (XRP)، سولانا و هایپ (HYPE) مجموعاً شاهد ورود سرمایه اندکی بودند که نشان‌دهنده تمایل گزینشی معامله‌گران به پروژه‌های فرعی بازار است.

مجموع ارزش معاملات ETFهای بیت کوین در این روز به ۲.۳۶ میلیارد دلار رسید، در حالی که در بخش اتریوم این رقم حدود ۶۹۱.۳۴ میلیون دلار بود. ورود ۱.۷۷ میلیون دلار سرمایه به صندوق‌های ریپل و اضافه شدن حدود ۴۸۴ هزار دلار به صندوق سولانا توسط فیدلیتی، نشان می‌دهد که برخی موسسات در حال تنوع‌بخشی به سبد خود در سطوح قیمتی پایین‌تر هستند، هرچند این مبالغ برای تغییر روند کلی بازار کافی نبوده است.