واکنش مدیرعامل ریپل به سیاستهای جدید ترامپ؛ ارتش ضد ارز دیجیتال شکست خورد
برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل شرکت ریپل، موضعگیری اخیر دونالد ترامپ در شبکههای اجتماعی را نشانهای از آغاز عصری تازه در سیاستگذاریهای ایالات متحده برای داراییهای دیجیتال دانست.
او معتقد است رویکرد سختگیرانه فعلی که بر پایه جریمه و اقدامات قضایی بنا شده، شکست خورده و اکنون فضا برای تدوین مقررات شفافتر جهت فعالیت ارزهای دیجیتال فراهم شده است.
گارلینگهاوس با اشاره به پست ترامپ در پلتفرم «تروث سوشال» (Truth Social)، تأکید کرد که فشار بر نوآوریهای مالی تنها به سود سیستمهای سنتی و ناکارآمد قدیمی تمام شده است. وی با پیوند دادن پیروزیهای حقوقی ریپل به تغییرات سیاسی اخیر، اعلام کرد که ارتشِ ضد ارز دیجیتال در جبهههای مختلف از جمله دادگاهها و افکار عمومی عقبنشینی کرده است.
برد گارلینگهاوس در شبکه اجتماعی ایکس گفت:
در حال حاضر تمرکز بازار بر این است که آیا کنگره میتواند قوانین شفافتری را جایگزین نظارتهای قضایی فعلی کند یا خیر. طرح «شفافیت بازار داراییهای دیجیتال ۲۰۲۵» با هدف تعیین دقیق وظایف کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در دست بررسی است که میتواند آینده عملیاتی ریپل را متحول کند.

