مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

احتمال ادغام تسلا و اسپیس ایکس؛ ایجاد پنجمین ذخیره بزرگ بیت کوین در جهان

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که ایلان ماسک در حال بررسی ایده ادغام دو شرکت بزرگ خود، تسلا (Tesla) و اسپیس ایکس (SpaceX) است.

در صورت تحقق این ادغام، نهاد جدید به یکی از بزرگ‌ترین دارندگان شرکتی ارز دیجیتال در بازارهای عمومی تبدیل خواهد شد. این اقدام می‌تواند جایگاه ماسک را در بازار دارایی‌های دیجیتال بیش از پیش تقویت کرده و کنترل شبکه گسترده‌ای از زیرساخت‌های فناوری را تحت یک پرچم واحد درآورد.

طبق داده‌های بلاک چین، تسلا در حال حاضر ۱۱,۵۰۹ واحد و اسپیس ایکس ۱۸,۷۱۲ واحد بیت کوین را در ترازنامه‌های خود دارند. ادغام این دو مجموعه، مجموع دارایی‌های آن‌ها را به ۳۰,۲۲۱ واحد بیت کوین به ارزش تقریبی ۳.۳ میلیارد دلار می‌رساند. این حجم از دارایی، شرکت جدید را بعد از مجموعه‌هایی نظیر استراتژی (Strategy) و ماراتن دیجیتال (Marathon Digital)، در رتبه پنجم بزرگ‌ترین دارندگان عمومی بیت کوین قرار می‌دهد.

دلیل اصلی این ادغام احتمالی، افزایش هم‌پوشانی فعالیت‌های این دو شرکت عنوان شده است. با توجه به محدودیت‌های محاسباتی مربوط به هوش مصنوعی و نیاز مبرم به زیرساخت‌های انرژی، همکاری میان تسلا و اسپیس ایکس در ماه‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است. همچنین انتظار می‌رود اسپیس ایکس پس از ادغام با شرکت هوش مصنوعی ایکس ای‌آی (xAI) و کسب ارزش ۱.۲۵ تریلیون دلاری، در ماه آینده معاملات خود را در بازار نزدک (Nasdaq) آغاز کند.

ایلان ماسک همواره یکی از تاثیرگذارترین چهره‌ها در حوزه ارز دیجیتال بوده است که با اظهاراتش نوسانات شدیدی در قیمت بیت کوین و دوج کوین (DOGE) ایجاد می‌کند. تسلا اولین بار در سال ۲۰۲۱ خرید بیت کوین را رسانه‌ای کرد و حتی برای مدتی کوتاه آن را به عنوان روش پرداخت پذیرفت. اگرچه هنوز هیچ‌یک از این دو شرکت به طور رسمی طرح ادغام را تأیید نکرده‌اند، اما تحلیلگران معتقدند این حرکت می‌تواند ساختار مدیریت دارایی‌های دیجیتال در شرکت‌های تحت مالکیت ماسک را متحول کند.