خروج سنگین سرمایه از ETFهای بیت کوین؛ آلت کوینها در کانون توجه نهادها
در این بازه زمانی، صندوقهای اتریوم نیز با خروج ۲۱۶ میلیون دلار سرمایه به روند نزولی خود ادامه دادند.
صندوقهای ETF ریپل با جذب ۲۲ میلیون دلار و سولانا با جذب ۱۵.۶ میلیون دلار سرمایه جدید، عملکرد مثبتی را در یک هفته بحرانی ثبت کردند. نکته قابلتوجه، ورود ۷۲.۴ میلیون دلار نقدینگی به صندوقهای مرتبط با پروژه هایپ (HYPE) بود که نشاندهنده اشتهای بالای بازار برای روایتهای رشد جدید در فضای ارز دیجیتال است. این تضاد رفتاری ثابت میکند که سرمایه هوشمند در حال بازتوزیع از داراییهای بزرگ به سمت زیرساختهای در حال توسعه است.
حجم معاملات ۹.۲۷ میلیارد دلاری در هفته گذشته نشان میدهد که خروج سرمایه از صندوقهای بزرگ به معنای ترک بازار نیست، بلکه نشاندهنده بازنگری در سبد داراییهاست. در حالی که صندوق IBIT بلک راک بیشترین فشار فروش را تحمل کرد، موسسه مورگان استنلی (Morgan Stanley) با صندوق MSBT خود تنها نهادی بود که جریان ورودی مثبت را در بخش بیت کوین ثبت کرد. این وضعیت بیانگر آن است که بازار ارز دیجیتال در حال ورود به فاز جدیدی از انتخابگری است که در آن کاربرد پلتفرمها بیش از ارزش بازار آنها اهمیت یافته است.

