مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

انتقاد شدید مدیرعامل جن‌تری از عملکرد اتریوم در برابر بیت کوین

سامسون مو (Samson Mow)، مدیرعامل شرکت جن‌تری (JAN3)، در جدیدترین اظهارنظر خود به انتقاد از وضعیت فعلی شبکه اتریوم پرداخت.

در حالی که قیمت اتریوم در محدوده ۲,۱۰۰ دلار معامله می‌شود و همچنان از رقیب اصلی خود عقب مانده است، مو بر ضعف‌های ساختاری و کاهش قدرت نسبی این ارز دیجیتال تأکید کرد.

سامسون مو در پستی در رسانه اجتماعی ایکس گفت:

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که نسبت برابری اتریوم به بیت کوین به سطح ۰.۰۲۷ سقوط کرده است که نشان‌دهنده تضعیف مداوم دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار در برابر بیت کوین است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند استراتژی تمرکز بر شبکه‌های لایه ۲، اگرچه هزینه‌ها را کاهش داده، اما با انتقال فعالیت‌های کاربر از شبکه اصلی، تقاضا برای کارمزد در لایه اول را به شدت کاهش داده است.

علاوه بر افت ارزش، گزارش‌های مالی اخیر نشان‌دهنده فشار شدید بر دارندگان بزرگ این ارز دیجیتال است. برای نمونه، شرکت شارپ‌ لینک (SharpLink) در گزارش سه‌ماهه اول خود، ضرر خالصی معادل ۶۸۵.۶ میلیون دلار را ثبت کرد که عمدتاً ناشی از کاهش ارزش دارایی‌های اتریوم و زیان‌های غیرعملیاتی بوده است. همچنین تردیدها درباره تمرکزگرایی در استخرهای استیکینگ و سکوئنسرهای لایه ۲ همچنان پابرجاست.

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار این شبکه، اخیراً اعلام کرد که بنیاد اتریوم قصد دارد منابع باقی‌مانده خود را به جای توسعه بی‌رویه، بر بقای بلندمدت متمرکز کند. او تأکید کرد که بنیاد اتریوم در آینده فروش اتریوم را کاهش خواهد داد.. برنامه‌های جدید بوترین شامل تقویت مقاومت در برابر سانسور، حریم خصوصی و امنیت کدها برای بهبود جایگاه این ارز دیجیتال در بازار است.