مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

نبرد حقوقی ۱۰۰ میلیون دلاری گلکسی دیجیتال و بیت‌گو؛ شهادت مایک نووگراتز در دادگاه

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، بنیان‌گذار گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) و مایک بلشی (Mike Belshe)، مدیرعامل بیت‌گو (Bitgo)، هفته جاری در دادگاه ایالت دلاور برای بررسی پرونده شکست ادغام ۱.۲ میلیارد دلاری این دو شرکت شهادت دادند. شرکت بیت‌گو مدعی است که گلکسی دیجیتال به ناحق قرارداد خرید را در سال ۲۰۲۲ فسخ کرده و اکنون به دنبال دریافت حداقل ۱۰۰ میلیون دلار غرامت بابت این اقدام است.

این پرونده که یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تاریخ صنعت ارز دیجیتال محسوب می‌شد، در اوت ۲۰۲۲ توسط گلکسی دیجیتال ملغی شد. این شرکت مدعی بود بیت‌گو نتوانسته صورت‌های مالی حسابرسی‌شده سال ۲۰۲۱ را طبق استانداردهای قراردادی ارائه دهد. در مقابل، مایک بلشی معتقد است که تمامی مدارک لازم ارائه شده و فسخ قرارداد توسط گلکسی تنها تلاشی برای فرار از تعهدات مالی پس از ریزش بازار بوده است.

بیت‌گو ادعا می‌کند که گلکسی دیجیتال برای نهایی کردن معامله تلاش کافی نکرده و جزئیات مربوط به تحقیقات دولتی و دغدغه‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را پنهان کرده است. مایک نووگراتز در جریان شهادت خود اظهار داشت که تحقیقات رگولاتوری ایالات متحده مستقیماً گلکسی را هدف قرار نداده بود و تأثیری بر روند تایید ادغام نداشت.

اگرچه قاضی پرونده در ابتدا در سال ۲۰۲۳ رای به نفع گلکسی دیجیتال صادر کرده بود، اما دادگاه عالی دلاور در مه ۲۰۲۴ این حکم را نقض کرد و پرونده را برای بررسی مجدد به دادگاه پایین‌دستی ارجاع داد. اکنون قاضی پرونده باید تصمیم بگیرد که آیا گلکسی دیجیتال به تعهدات خود در قبال حسن نیت در معامله پایبند بوده است یا خیر. خروجی این رای می‌تواند منجر به جریمه ۱۰۰ میلیون دلاری یا مبالغی فراتر از آن برای گلکسی شود.