مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

عقب‌نشینی کمیسیون بورس آمریکا از طرح معافیت معاملاتی برای دارایی‌های توکنیزه شده

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از برنامه‌های خود برای انتشار معافیت گسترده‌ای که به شرکت‌های ارز دیجیتال اجازه می‌داد سهام توکنیزه شده و سایر دارایی‌های دیجیتال را معامله کنند، عقب‌نشینی کرد. طبق گزارش بلومبرگ، این تصمیم روند ادغام فناوری بلاک چین در بازارهای رسمی اوراق بهادار را با کندی مواجه می‌کند.

در حالی که انتظار می‌رفت این معافیت تحت عنوان «نوآوری» در هفته جاری معرفی شود، فیدبک‌های دریافتی از مقامات بورس و فعالان بازار باعث تغییر در جدول زمانی این نهاد شده است.

نقطه اختلاف اصلی در این طرح، بندی است که اجازه معامله توکن‌های ثالث را می‌دهد؛ یعنی توکن‌های دیجیتال سهام شرکت‌ها که بدون اطلاع یا تأیید مستقیم آن شرکت صادر شده باشد. این موضوع باعث نگرانی رگولاتورهای سابق و کارشناسان بازار شده است، زیرا معتقدند تکثیر این توکن‌ها در شبکه‌های مختلف می‌تواند فرآیند پرداخت سود سهام و شمارش آرای سهامداران را برای شرکت‌های عمومی با چالش‌های حقوقی و فنی جدی مواجه کند.

پل اتکینز (Paul Atkins)، رئیس SEC، پیش‌تر اعلام کرده بود که این آژانس به زودی یک محیط آزمایشی تنظیم‌گری (سندباکس) برای سهام درون‌زنجیره‌ای ایجاد خواهد کرد. با این حال، تأخیر فعلی پروژه‌های متعددی را که برای راه‌اندازی تحت این چارچوب آماده شده بودند، معلق کرده است.

در پاسخ به انتقادات، هستر پیرس (Hester Peirce)، کمیسر کمیسیون بورس و اوراق بهادار، در پلتفرم ایکس (X) گفت:

او همچنین تأکید کرد که از علاقه عمومی به این قوانین استقبال می‌کند، اما با بزرگ‌نمایی‌های پیرامون آن مخالف است. این تأخیر نشان‌دهنده چالش‌های عمیق رگولاتورها در توازن میان نوآوری‌های دنیای ارز دیجیتال و قوانین سنتی بازار سرمایه است.