مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

گزارش کوین بیس از خروج معامله‌گران خرد همزمان با کاهش هیجان بازار کریپتو

بازار ارز دیجیتال که زمانی به دلیل نوسانات شدید و انرژی ناشی از میم کوین‌ها شناخته می‌شد، اکنون با بلوغ بیشتر و ورود غول‌های وال استریت، برای معامله‌گران خرد خسته‌کننده شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از سرمایه‌گذاران انفرادی به دلیل کاهش نوسانات و حرکت قیمت‌ها به سمت الگوهای پایدارتر، در حال خروج از این بازار و تجدیدنظر در استراتژی‌های خود هستند.

داده‌های صرافی کوین بیس (Coinbase) نشان می‌دهد که حجم معاملات اسپات کاربران خرد در سه ماهه نخست سال میلادی با ۳۵ درصد کاهش به ۳۶ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که حجم معاملات نهادی تنها ۶ درصد افت داشته است. همچنین حجم معاملات در بازار کره جنوبی که ۸۵ درصد آن متکی بر آلت کوین‌هاست، کاهش شدیدی را تجربه کرده که نشان‌دهنده بی‌میلی معامله‌گران به دارایی‌های پرریسک در شرایط فعلی است.

گری اوشی (Gerry O’Shea)، مدیر بینش بازار در موسسه هش دکس (Hashdex)، گفت:

علاوه بر این، تحلیلگران معتقدند سیاسی شدن فضای کریپتو و پیوند آن با چهره‌هایی مانند دونالد ترامپ، بر جذب مخاطبان جدید اثر گذاشته است. با کاهش فعالیت در شبکه‌های لایه دوم مانند بیس (Base) و افت ۳۰ درصدی آدرس‌های فعال، به نظر می‌رسد بیت کوین و سایر دارایی‌ها دیگر مانند گذشته محرک هیجان در میان عموم مردم نیستند و بسیاری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به سمت بازارهای سنتی یا دارایی‌های واقعی هدایت کنند.