مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

واکنش تند مدیرعامل بایننس به گزارش وال استریت ژورنال در مورد نقض تحریم‌ها

ریچارد تنگ (Richard Teng)، مدیرعامل صرافی بایننس، گزارش اخیر نشریه وال استریت ژورنال مبنی بر ضعف در کنترل‌های تحریمی این صرافی را به شدت تکذیب کرد.

وی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این گزارش حاوی «اشتباهات بنیادین» درباره برنامه‌های انطباق‌پذیری بایننس است و مدعی شد که تمامی تراکنش‌های مشکوک ذکر شده در این گزارش، پیش از اعمال تحریم‌ها علیه افراد مذکور انجام شده است.

وال استریت ژورنال در گزارش خود مدعی شده بود که شبکه‌های مرتبط با ایران، از جمله حساب‌های متعلق به بابک زنجانی و شرکت ارز دیجیتال Zedcex، مبالغ هنگفتی را از طریق بایننس جابه‌جا کرده‌اند. با این حال، تنگ تأکید کرد که بایننس پیش از انتشار این گزارش، مسائل مذکور را بررسی کرده و اطلاعات لازم را در اختیار این نشریه قرار داده بود، اما وال استریت ژورنال از انتشار این توضیحات خودداری کرده است.

مدیرعامل بایننس در شبکه اجتماعی ایکس گفت:

این جنجال جدید در حالی رخ می‌دهد که بایننس در سال ۲۰۲۳ به دلیل نقض قوانین ضد پولشویی و تحریم‌های آمریکا با پرداخت جریمه ۴.۳ میلیارد دلاری موافقت کرد. مقامات آمریکایی پیش‌تر اعلام کرده بودند که این صرافی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ اجازه تراکنش بین کاربران آمریکایی و حوزه‌های قضایی تحت تحریم از جمله ایران را داده است. با این حال، بایننس مدعی است که سیستم‌های نظارتی خود را بازسازی کرده و اکنون بیش از ۱,۵۰۰ متخصص در بخش انطباق و بررسی تحریم‌ها فعالیت می‌کنند.

طبق داده‌های ارائه شده توسط این صرافی، میزان مواجهه بایننس با ریسک‌های مربوط به تحریم‌ها از ژانویه ۲۰۲۴ تا ژوئیه ۲۰۲۵ حدود ۹۶.۸ درصد کاهش یافته و به تنها ۰.۰۰۹ درصد از کل حجم معاملات رسیده است. همچنین بایننس اعلام کرده که در سال ۲۰۲۵ به بیش از ۷۱,۰۰۰ درخواست نهادهای امنیتی پاسخ داده و در بازیابی دارایی‌ها نقش کلیدی داشته است.