مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

فدرال رزرو: پذیرش ارز دیجیتال در آمریکا به بالاترین سطح ۳ سال اخیر رسید

گزارش جدید فدرال رزرو (Federal Reserve) نشان می‌دهد که پذیرش ارز دیجیتال در ایالات متحده به بالاترین سطح خود در سه سال گذشته رسیده است.

بر اساس این داده‌ها، حدود ۱۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی در سال ۲۰۲۵ از دارایی‌های دیجیتال استفاده کرده یا در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. با این حال، علی‌رغم رشد نسبت به سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، این رقم همچنان کمتر از اوج ۱۲ درصدی ثبت‌شده در بازار صعودی سال ۲۰۲۱ است.

یافته‌های این گزارش حاکی از آن است که اکثر کاربران، ارز دیجیتال را به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند تا وسیله‌ای برای پرداخت‌های روزمره. داده‌ها نشان می‌دهد که ۹ درصد از بزرگسالان با هدف سرمایه‌گذاری وارد این حوزه شده‌اند، در حالی که تنها ۲ درصد از آن‌ها برای انجام پرداخت‌ها و ۱ درصد برای حواله‌های مالی از این فناوری بهره بسته‌اند.

نکته قابل توجه در گزارش فدرال رزرو، استفاده بیشتر افراد فاقد حساب بانکی از دارایی‌های دیجیتال است. طبق این آمار، ۶ درصد از افراد فاقد دسترسی به خدمات بانکی سنتی، از ارز دیجیتال برای تراکنش‌های خود استفاده کرده‌اند که این رقم در میان افراد دارای حساب بانکی تنها ۲ درصد است. سرعت بالای انتقال، هزینه‌های کمتر و حفظ حریم خصوصی از دلایل اصلی تمایل این گروه به استفاده از رمزارزها عنوان شده است.

در حالی که اعتماد عمومی به بانک‌های سنتی همچنان بیشتر از پلتفرم‌های کریپتویی است، سرمایه گذاران نهادی دیدگاه مثبتی به آینده بازار دارند. نظرسنجی مشترک کوین بیس (Coinbase) و ای‌وای پارتنون (EY-Parthenon) نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از سرمایه گذاران نهادی انتظار افزایش قیمت‌ها را دارند.

فدرال رزرو در گزارش خود پیرامون تمایلات اقتصادی خانواده‌های آمریکایی اعلام کرد:

در سطح کلان مدیریتی، با نزدیک شدن به پایان دوره جروم پاول (Jerome Powell)، نگاه‌ها به سمت کوین وارش (Kevin Warsh) معطوف شده است که پیش‌تر بیت کوین را با طلا مقایسه کرده و آن را عاملی برای ایجاد انضباط در بازار دانسته بود.