مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

خیز بلند اس‌بی‌آی هولدینگز برای راه‌اندازی اولین صندوق ETF ریپل در ژاپن

غول مالی ژاپنی، اس‌بی‌آی هولدینگز (SBI Holdings)، با ثبت درخواست برای راه‌اندازی اولین صندوق ETF اسپات ریپل در ژاپن، گام بلندی برای جذب ۳۲ میلیارد دلار سرمایه نهادی برداشته است.

این شرکت با اولویت‌بندی ریپل نسبت به اتریوم، به دنبال بهره‌برداری از زیرساخت‌های گسترده خود در شبکه ریپل است. این اقدام پس از تغییرات نظارتی آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) صورت می‌گیرد که ارز دیجیتال را به عنوان محصولات مالی رسمی طبقه‌بندی کرده است تا راه برای ورود صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های بیمه هموار شود.

طبق پرونده‌های منتشر شده، این مجموعه شامل دو محصول مجزا است: یک ETF ترکیبی که بیت کوین و ریپل را ردیابی می‌کند و یک ETF «طلای دیجیتال» که بیش از ۵۰ درصد سبد آن به طلا اختصاص یافته و مابقی شامل ارز دیجیتال برای مدیریت ریسک است. برخلاف روندهای جهانی، اتریوم در هیچ‌کدام از این محصولات جایگاهی ندارد که نشان‌دهنده تمرکز استراتژیک این شرکت بر دارایی‌های با نقدینگی بالا در بازار داخلی ژاپن است.

تصمیم اس‌بی‌آی هولدینگز (SBI Holdings) صرفاً یک ترجیح بازار نیست، بلکه نتیجه یک دهه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ریپل است. شرکت مشترک «اس‌بی‌آی ریپل آسیا» از سال ۲۰۱۶ فعال بوده و چارچوب‌های انطباق و نقدینگی عمیقی را برای ریپل در ژاپن ایجاد کرده است. در حالی که بازارهای آمریکا مسیر بیت کوین به اتریوم را طی کردند، ساختار بازار ژاپن به دلیل همکاری‌های نزدیک با شرکت ریپل (Ripple)، پذیرش این دارایی را برای نهادهای ناظر تسهیل کرده است.

فیونا ماری (Fiona Murray)، نایب‌رئیس بخش آسیا-اقیانوسیه ریپل در حساب ایکس خود گفت: