مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

فروش وحشت‌زده و ضرر میلیونی؛ ماجرای تلخ تریدری که ۲.۵ میلیون دلار از دست داد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

موفقیت در معاملات ارزهای دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد و یکی از مهم‌ترین این عوامل، مدیریت احساسات سرمایه‌گذاران است.

یکی از نمونه‌های بارز تأثیر احساسات بر معاملات، ضرر سنگین یک دارنده توکن ریف (REEF) پس از سقوط ناگهانی قیمت این رمزارز است. این سرمایه‌گذار به دلیل عدم مدیریت احساسات و فروش هیجانی ۸۶۶ میلیون توکن ریف، در مجموع ۲.۵۳ میلیون دلار ضرر کرده است.

بر اساس داده‌های موجود، این معامله‌گر بین ۲۳ سپتامبر تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۴، تعداد ۹۵۵.۵۴۹ میلیون توکن ریف به ارزش ۵.۰۶ میلیون دلار (با میانگین قیمت ۰.۰۰۵ دلار) از صرافی گیت‌ (Gate.io) خریداری و به کیف‌پول خود منتقل کرده بود.

RamzarzRamzarzسود‌های بی‌پایان!
خرید میم‌کوین‌های کمیاب و انفجاری بدون کارمزد، فقط در ارزپلاس!

خرید سریع

اما پس از سقوط بیش از ۷۰ درصدی قیمت این توکن در عرض ۲۷ ساعت، این معامله‌گر اقدام به فروش دارایی‌های خود با میانگین قیمت ۰.۰۰۲ دلار کرد.

او تحت تأثیر احساسات منفی، ۸۶۶ میلیون توکن ریف (معادل ۲.۰۷ میلیون دلار) را در سه صرافی اچ‌تی‌ایکس (HTX)، کوکوین (KuCoin) و گیت‌ فروخت. در حال حاضر، این سرمایه‌گذار همچنان ۸۹.۴۵ میلیون توکن دیگر (به ارزش ۲۰۴ هزار دلار) در اختیار دارد که با ضرر تحقق‌نیافته ۲۷۰ هزار دلاری همراه است.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، ارزش بازار توکن ریف در زمان نگارش این خبر به ۴۷.۸ میلیون دلار (رتبه ۵۷۰) و قیمت آن با ۷.۶ درصد کاهش طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۰.۰۰۲۰۴ دلار رسیده است. با این‌حال، برخی از خریداران همچنان در تلاشند تا قیمت این ارز دیجیتال را بهبود ببخشند.

بنابراین، اگرچه بازار ارزهای دیجیتال فرصت‌های سودآور زیادی را فراهم می‌کند، اما نوسانات شدید آن می‌تواند وضعیت سرمایه‌گذاران را در عرض چند دقیقه تغییر دهد. نمونه بارز این واقعیت، تجربه اخیر این معامله‌گر است که در عرض چند ساعت، میلیون‌ها دلار از دست داد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین گیپ