مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

تحلیل تکنیکال ایپ کوین؛ توکن APE آماده شروع یک روند صعودی است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اخیراً نشانه‌هایی از بهبود در چارت ایپ‌کوین (APE) مشاهده شده و قیمت این ارز دیجیتال توانسته از الگوی کانال نزولی خود در تایم‌فریم روزانه خارج شود. این حرکت، امیدها را برای وقوع یک تغییر روند صعودی افزایش داده است.

پس از فشار فروش سنگین در هفته‌های گذشته، قیمت APE طی هفته گذشته ۵۲ درصد رشد داشته و به سطح مقاومتی ۰.۸۷ دلار رسیده است. اما سؤال اینجا است که آیا گاوها می‌توانند این روند صعودی را حفظ کنند یا خیر؟

ایپ‌کوین با خروج از الگوی نزولی خود، تغییر قابل توجهی در احساسات بازار ایجاد کرده است. در زمان نگارش این مطلب، قیمت APE با کاهشی ۴.۵ درصدی به ۰.۷۹۸۳ دلار رسیده است.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

طبق شاخص VPVR (حجم معاملات قابل مشاهده)، قیمت در منطقه‌ای با نقدینگی بالا قرار دارد که نشان‌دهنده احتمال تثبیت قیمت در محدوده ۰.۷ تا ۰.۸۷ دلار در کوتاه‌مدت است.apecoin-bulls-reclaim-key-levels-and-that-means

برای ادامه روند صعودی، خریداران باید بر مقاومت ۰.۸۷ دلار غلبه کنند. در صورتی که این سطح شکسته شود، احتمال بازآزمایی میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در ۱.۰۶۲ دلار، وجود خواهد داشت. شکسته شدن این مقاومت به عنوان محرکی برای یک روند صعودی قوی‌تر عمل خواهد کرد.

از طرف دیگر، نزدیک‌ترین حمایت در ۰.۶۹۹ دلار و نزدیک به میانگین متحرک ۲۰ و ۵۰ روزه قرار دارد. اگر کندل قیمت زیر این سطوح بسته شود، احتمال سقوط تا حمایت ۰.۵۴۱ دلار وجود خواهد داشت.

در حال حاضر، اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) در ۶۵.۸۷ قرار دارد که نشان می‌دهد بازار هنوز به محدوده اشباع خرید نرسیده، اما ممکن است شاهد اصلاح یا تثبیت قیمت در کوتاه‌مدت باشیم.

از طرفی، حجم معاملات مشتقات ایپ‌کوین بیش از ۱۵۱ درصد افزایش یافته و به ۵۰۱.۳۱ میلیون دلار رسیده است.

همچنین، نسبت معاملات خرید به فروش در صرافی بایننس به ۰.۷۹۲۸ رسیده که نشان‌دهنده برتری خفیف معاملات فروش است، اما در صرافی اوکی‌ایکس (OKX) این نسبت ۱.۳۸ است که دیدگاه مثبت معامله‌گران را نشان می‌دهد.

در نهایت، حرکت قیمت در روزهای آینده به توانایی گاوها در غلبه بر مقاومت ۰.۸۷ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه بستگی دارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع ای‌ام‌بی‌کریپتو