مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

بازگشت آرامش نسبی به بازار کریپتو؛ چه عاملی باعث بهبود قیمت‌ها شده است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال پس از افت اخیر، بار دیگر یک روند صعودی در پیش گرفته است. در همین راستا، قیمت بیت‌کوین (BTC) به کانال ۵۴ هزار دلار بازگشته و اتریوم (ETH)، سولانا (SOL) و ریپل (XRP) نیز افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

روز گذشته، در تحولی مهم، کریستوفر والر، عضو هیئت‌مدیره فدرال رزرو، از احتمال کاهش نرخ بهره در نشست آتی این بانک در ماه سپتامبر خبر داد. این موضوع یکی از عوامل اصلی بهبود بازار ارزهای دیجیتال در ساعات اخیر بوده است.

در ۲۴ ساعت گذشته، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال ۱.۲۸ درصد رشد کرده و به ۱.۹۳ تریلیون دلار رسیده است؛ اما حجم معاملات در این مدت با کاهشی ۵۶.۴۳ درصدی به ۴۲.۸۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت‌کوین با رشد روزانه ۰.۵ درصدی به ۵۴,۴۷۱ دلار رسیده و کف و سقف قیمت آن در این مدت به ترتیب ۵۳,۷۹۹ و ۵۴,۸۳۸ دلار بوده است.

تسلط بیت‌کوین بر بازار نیز با کاهشی ۰.۲۱ درصدی به ۵۵.۷۱ درصد رسیده و ارزش بازار آن اکنون حدود ۱.۰۷ تریلیون دلار است.

قیمت اتریوم هم در ۲۴ ساعت گذشته ۲ درصد رشد کرده و به ۲۲۸۱ دلار رسیده است. اگرچه بازار اتریوم طی هفته گذشته شاهد خروج سرمایه بود، اما افزایش قیمت این رمزارز در پایان هفته باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران شده است.

قیمت سولانا نیز با رشدی بیش از ۲ درصد به ۱۲۸ دلار رسیده و ارزش بازار آن هم به ۵۹.۸۶ میلیارد دلار افزایش یافته است. در همین حال، قیمت ریپل با صعودی ۱ درصدی به ۰.۵۲۷۵ دلار رسیده است.

در بخش میم‌کوین‌ها، قیمت دوج‌کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) به ترتیب با ۶ و ۱ درصد افزایش به ۰.۰۹۶۰۹ دلار و ۰.۰۰۰۰۱۲۹۳ دلار رسیده‌ است. سایر میم‌کوین‌ها نظیر پپه (PEPE)، سگ‌ کلاهدار (WIF) و فلوکی (FLOKI) نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

ارزهای دیجیتال دارای برترین عملکرد در ۲۴ ساعت گذشته

قیمت ستس (SATS) با افزایشی ۹ درصدی به ۰.۰۰۰۳۳۳۲ دلار،

قیمت کوانت (QNT) با رشدی ۸ درصدی به ۶۱.۶۷ دلار،

و قیمت گالا (GALA) با افزایشی ۸ درصدی به ۰.۰۱۸۵ دلار رسیده است.

ارزهای دیجیتال دارای بدترین عملکرد در ۲۴ ساعت گذشته

قیمت لایت‌کوین (LTC) با کاهشی ۳ درصدی به ۶۱.۷۶ دلار،

قیمت داگز (DOGS) با افتی ۱.۵ درصدی به ۰.۰۰۱۰۱۷ دلار،

و قیمت هلیوم (HNT) با کاهشی ۰.۶ درصدی به ۷.۹۹ دلار رسیده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین گیپ