مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

میکر به اسکای تغییر نام داد! نگاهی به تغییرات و معرفی توکن‌های جدید بخش دیفای

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پروتکل دیفای میکر (Maker) که یکی از اولین و بزرگ‌ترین پروتکل‌های وام‌دهی در شبکه اتریوم است، به‌تازگی نام خود را تغییر داده و اکنون با نام اسکای (Sky) شناخته می‌شود. این تغییر نام پس از ارتقاهای کلیدی در سیستم استیبل‌کوین غیرمتمرکز آن انجام شده است.

در نتیجه این تغییرات، استیبل‌کوین سابق دای (DAI) به یو‌اس‌دی‌اس (USDS) و توکن حاکمیتی میکر (MKR) به اسکای (SKY) تبدیل شده است.

بر اساس اعلامیه تیم اسکای، هر توکن میکر قابل تبدیل به ۲۴۰۰۰ توکن اسکای است. به این معنا که توکن‌های اسکای ارزان‌تر از توکن‌های میکر خواهند بود.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گفته تیم اسکای، پروتکل Sky.money به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی به توکن‌ها و پاداش‌های خود دسترسی داشته و آن‌ها را مدیریت کنند.

همچنین امکان تبدیل اتریوم، یو‌اس‌دی‌کوین و تتر به یو‌اس‌دی‌اس نیز فراهم شده است.

دارایی‌هایی که در اسکای سپرده‌گذاری می‌شوند، همیشه تحت حضانت کاربران باقی خواهند ماند و آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به مجوز، دارایی‌های خود را از پروتکل برداشت کنند. این تغییرات با هدف تسهیل استفاده از پروتکل و ارائه تجربه کاربری بهتر انجام شده است.

علاوه بر این، میکر نام ساب دائوهای خود را به اسکای استار (Sky Stars) تغییر داده است. این ساختارهای جدید به عنوان لایه‌های نوآوری پرریسک‌تر اسکای عمل می‌کنند.

بزرگ‌ترین اسکای استار، پروتکل وام‌دهی اسپارک (Spark) است که با ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) حدودا ۲.۵۲۹ میلیارد دلاری، سومین پروتکل وام‌دهی بزرگ در دیفای بعد از آوه (Aave) و جاست‌لند (JustLend) محسوب می‌شود.

در حال حاضر، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در پروتکل میکر به ۶.۴۴ میلیارد دلار رسیده است.

با وجود این تغییرات، برخی از اعضای جامعه دیفای به این تغییرات انتقاد کرده‌اند. یکی از انتقادات به قابلیت مسدودسازی استیبل‌کوین USDS مربوط می‌شود که به صادرکننده اجازه می‌دهد دارایی‌ها را از راه دور مسدود کند.

این قابلیت مشابه با ویژگی‌های موجود در بزرگ‌ترین استیبل‌کوین‌های متمرکز، مانند تتر و یو‌اس‌دی کوین است و به صادرکننده این امکان را می‌دهد که دارایی‌های مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی را مسدود کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کریپتو پوتیتو