مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

تون‌کوین در بحران شدید! علت توقف تولید بلاک در شبکه تون چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت ارز دیجیتال تون‌کوین (TON) امروز، چهارشنبه ۲۸ آگوست، پس از مشخص شدن اینکه این بلاکچین به مدت بیش از ۶ ساعت هیچ بلاکی تولید نکرده است، ۵ درصد کاهش یافت.

عدم تولید بلاک برای مدت طولانی در بلاکچین‌ها نگران‌کننده است؛ زیرا می‌تواند باعث بی‌ثباتی شبکه، ایجاد ریسک‌های امنیتی و تأخیر در تراکنش‌ها شود.ton-blockchain-grinds-to-a-standstill-with-no-blocks-produced-for-over-3-hours-

علت احتمالی این مشکل، ایردراپ اخیر میم‌کوین داگز (DOGS) بوده که با افزایش شدید تعداد تراکنش‌ها، این شبکه را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است. برخی از فعالان بازار به این موضوع اشاره کرده‌اند که شبکه نتوانسته به تقاضا پاسخ دهد و تعداد تراکنش‌ها در هر ثانیه کمتر از حد انتظار بوده است.

پیش‌تر، سولانا نیز با مشکلات مشابهی مواجه شده و به مدت بیش از پنج ساعت نتوانسته بود بلاک جدیدی را تولید کند که این مسئله باعث افزایش فشار فروش بر توکن بومی آن، یعنی SOL شد.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

پس از توقف تولید بلاک در شبکه تون، صرافی بای‌بیت (Bybit) اعلام کرد که به دلیل بی‌ثباتی شبکه، به طور موقت برداشت‌ها و واریزها را متوقف کرده است.

همچنین، بازداشت اخیر پاول دورف (Pavel Durov)، مدیرعامل تلگرام در فرانسه، نیز در کاهش قیمت تون‌کوین بی‌تأثیر نبوده است.

پیش از این نزول اخیر، قیمت TON برخلاف روند کلی بازار افزایش یافته بود. کارشناسان این رشد قیمت را به کمپینی که توسط طرفداران دورف برای آزادی وی شکل گرفته بود، نسبت می‌دهند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع کوین دسک