مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

جهش قیمت آی‌او.نت با رونمایی از برنامه استیکینگ! شوک عرضه برای IO در راه است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

آی‌او.نت (IO)، پروژه ارز دیجیتالی که در حوزه شبکه‌های زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز (DePin) فعالیت دارد، به‌تازگی از برنامه استیکینگ خود رونمایی کرده و در کمتر از یک هفته توانسته حدود ۱.۵ میلیون دلار جذب کند.

فعال کردن گزینه استیکینگ، یکی از برنامه‌های استراتژی آی‌او.نت برای افزایش امنیت و کارایی شبکه به شمار می‌رود.

این برنامه از تأمین‌کنندگان پردازنده‌های گرافیکی (GPU) و مرکزی (CPU) می‌خواهد که بر اساس ظرفیت دستگاه‌های خود و میزان مشارکت در شبکه، مقدار مشخصی از توکن‌های IO را قفل کنند.

طبق داده‌های پلتفرم سول‌اسکن (Solscan)، این طرح که به منظور تشویق تأمین‌کنندگان واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) طراحی شده، تاکنون حدود ۶۵۴,۹۴۰ توکن IO را به خود اختصاص داده است.

RamzarzRamzarzخرید سریع IO!
با یک کلیک آی او نت (IO) را در ارزپلاس معامله کنید!

خرید IO

حداقل مقدار استیکینگ برای هر کارت گرافیک ۲۰۰ توکن تعیین شده و برای دستگاه‌هایی که دارای چندین GPU هستند، مقدار استیکینگ متناسب با تعداد واحدها و ضریب درآمدی آنها افزایش می‌یابد.

به عنوان مثال، یک دستگاه با هشت GPU مدل H۱۰۰ که هر کدام دارای ضریب درآمدی ۱۰ هستند، نیاز به ۱۶,۰۰۰ توکن IO دارد. در مقابل، یک دستگاه با چهار GPU مدل ۴۰۷۰ که هر کدام دارای ضریب درآمدی ۰.۲۵ هستند، تنها به ۸۰۰ توکن IO نیاز دارد.

آی‌او.نت اعلام کرده که الزام تأمین‌کنندگان به استیکینگ IO به منظور تضمین تعهد بلندمدت به پلتفرم و ایجاد انگیزه برای رفتارهای مثبت در نظر گرفته شده است.

در این میان، فرایند لغو استیکینگ شامل یک دوره ۱۴ روزه است که برای حفظ ثبات و یکپارچگی شبکه و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از سیستم پاداش‌دهی ضروری است.

این پلتفرم دپین همچنین پروتکل‌های امنیتی سخت‌گیرانه‌ای را پیاده‌سازی کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به مکانیزم کسر توکن برای تأمین‌کنندگانی که در اقدامات مخرب مانند جعل یا تخریب داده‌ها دخیل هستند، اشاره کرد.

به گفته یک تحلیلگران دیفای به نام دیبس دیفای (Deebs DeFi)، این طرح استیکینگ می‌تواند باعث ایجاد شوک عرضه شود و ممکن است ۱۰ درصد از موجودی در گردش توکن‌های IO را کاهش دهد.

او محاسبه کرده که تأمین‌کنندگان GPU می‌توانند حجمی معادل ۱۷ میلیون دلار از این توکن را خریداری کنند.

به دنبال انتشار این اخبار، قیمت توکن IO در طول ۷ روز بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت و به ۲.۴ دلار رسید، اما اکنون با اندکی اصلاح به ۲.۱۷ دلار عقب‌نشینی کرده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع بی‌این‌کریپتو