مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

دهن‌کجی توکن‌های هوش مصنوعی به هشدارهای وارن بافت! علت رشد این بخش چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با وجود اظهارنظرهای جنجالی وارن بافت، مدیرعامل برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، در مورد خطرات بالقوه هوش مصنوعی، ارزش بازار یک توکن مبتنی بر این فناوری به نام ورلدکوین (WLD)، افزایش قابل‌توجهی داشته است.

بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی Santiment، ورلدکوین از ابتدای ماه می تاکنون شاهد رشد ۴۳ درصدی ارزش بازار خود بوده است. این افزایش پس از رسیدن به کف قیمت در اواخر آوریل و همزمان با جلب توجه به عنوان یکی از ترندترین توکن‌های صنعت کریپتو، رخ داده است.

وارن بافت در نشست سالانه‌ سهامداران خود، نگرانی‌هایی را در مورد هوش مصنوعی ابراز کرد و آن را با سلاح‌های هسته‌ای مقایسه نمود. او همچنین اشاره کرد که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی توانسته‌اند تصویر و صدای او را به قدری واقعی تکرار کنند که حتی خانواده‌اش را فریب داده‌اند.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

با این حال، گزارش‌ها حاکی از آنند که شرکت برکشایر هاتاوی در حال استفاده از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی بخش‌هایی از کسب‌وکار خود است.

در زمان نگارش این خبر، ورلدکوین با قیمت ۶.۲۹ دلار معامله می‌شود که علی‌رغم افت ۰.۴۴ درصدی آن در ۲۴ ساعت گذشته، در یک هفته‌ اخیر ۴۱.۷۵ درصد رشد داشته است. this-ai-token-skyrockets-after-warren-buffets-comments

علاقه‌ فزاینده به ورلدکوین و موارد استفاده‌ از آن می‌تواند قیمت این توکن را حتی بیشتر بالا ببرد. در این میان، مشارکت با شرکت‌های بزرگ فناوری و مالی، از جمله اوپن‌ای‌آی (OpenAI) و پی‌پال (PayPal) نیز می‌تواند به افزایش قیمت این رمزارز کمک کند.

روند صعودی رمزارزهای هوش مصنوعی تنها به این توکن محدود نمی‌شود. سایر ارزهای دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی مانند رندر (RNDR)، سینگولاریتی‌نت (AGIX)، بیت‌تنسور (TAO) و فچ‌ای‌آی (FET) نیز در روزهای اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند.

برای مثال، قیمت رندر در ۷ روز تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافته است. در کل، به نظر می‌رسد که توکن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی عملکرد بهتری نسبت به میانگین بازار کریپتو داشته‌اند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع فاین بولد