مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

احتمال افزایش ۷۵ درصدی قیمت کاردانو پس از یک اصلاح!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تحلیلگران ای‌ام‌بی‌کریپتو (AMBCrypto) پس از بررسی نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) اعلام کردند که در صورت تکرار الگوهای تاریخی، قیمت کاردانو (ADA) ممکن است طی مدت کوتاهی، ۷۵ درصد افزایش یابد.

در تاریخ ۱۸ آوریل، نسبت MVRV یک‌ماهه کاردانو به ۲۲.۰۴ درصد رسید. در آخرین موردی که این شاخص به این نقطه نزدیک شده بود (ژانویه ۲۰۲۴)، قیمت ADA از ۰.۴۵ دلار به ۰.۷۲ دلار افزایش یافت.

RamzarzRamzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

با این حال، ژانویه گذشته تنها دفعه‌ای نبود که کاردانو چنین رشدی را تجربه کرد. در اکتبر ۲۰۲۳ نیز، با رسیدن شاخص MVRV به سطح ذکرشده، قیمت کاردانو از ۰.۲۴ دلار به ۰.۴۳ دلار رسید.cardanos-potential-75-price-hike-must-wait-until-this-prediction-pans-ou

طی ۳۰ روز گذشته، قیمت این ارز دیجیتال ۲۳.۶۰ درصد کاهش یافته است. با این حال، در پی نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین (BTC)، قیمت آلتکوین‌ها بهبود پیدا کرده است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت ADA طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش یافته و به ۰.۴۹۴ دلار رسیده است اما مشخص نیست که واکنش نهایی کاردانو پس از هاوینگ چه خواهد بود.

هفته‌ها پس از هاوینگ سوم بیت کوین در سال ۲۰۲۰، قیمت کاردانو از ۰.۰۴ دلار به ۰.۰۸ دلار افزایش یافت. اگر سناریوی مشابهی رخ دهد، قیمت این توکن ممکن است تا پایان ژوئن به ۰.۸۰ تا ۰.۹۲ دلار برسد.

یکی دیگر از شاخص‌های ارزیابی‌شده توسط ای‌ام‌بی‌کریپتو، شاخص سود باز (OI) معاملات کاردانو بود. افزایش شاخص سود باز به معنی برتری یافتن خریداران و کاهش آن به معنی برتری پیدا کردن فروشندگان است.cardanos-potential-75-price-hike-must-wait-until-this-prediction-pans-ou

در حال حاضر، سود باز کاردانو به اندازه کافی بالا نیست که موجب پامپ قیمت شود. بنابراین، قیمت ADA ممکن است به مدت چند روز قبل از اینکه رالی پیش‌بینی‌شده انجام شود، روندی جانبی داشته باشد.

این در حالی است که حدود ۱.۳۱ میلیون دلار پوزیشن طی ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است. از این رقم، ۷۷۳ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های لانگ و ۵۳۴ میلیون دلار مربوط به پوزیشن‌های شورت بوده است.

باید توجه داشت که لیکویید شدن پوزیشن‌ها می‌تواند بر روند قیمت تأثیر بگذارد. از منظر معاملاتی، سود باز بالا و لیکویید شدن پوزیشن‌های شورت می‌تواند قیمت یک دارایی را به سمت نزدیک‌ترین مقاومت در مسیر صعود سوق دهد. اما در حال حاضر، میزان لیکویید شدن پوزیشن‌های لانگ بیشتر است.

هنگامی که این موضوع با شاخص سود باز پایین ترکیب می‌شود، به این معنی است که قیمت احتمالاً تا حمایت اصلی خود کاهش خواهد یافت. بنابراین، افزایش احتمالی ۷۵ درصدی ممکن است خیلی دیرتر و پس از سقوط کاردانو به زیر ۰.۴۶ دلار اتفاق بیفتد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.
منبع ای‌ام‌بی‌کریپتو